Vad gör ett SEO-företag? 

De flesta människor frågar sig “Vad gör ett SEO-företag?” Eller “Behöver jag SEO-tjänster för mitt företag?” 

Vårt svar är alltid: Ja, du behöver definitivt SEO-tjänster eftersom ett SEO-företag specialiserar sig på att driva trafiken precis dit du vill ha den. De som inte ger sina sidor SEO-kärlek kommer att upptäcka att de hamnat längst ner på listan. Det här är väldigt rakt på sak och det är så ett samtal om SEO bör avslutas.

Men denna gång vill vi ge dig en chans att titta närmre på vad SEO verkligen betyder och hur företag vinner på att använda sig av experttjänster inom SEO. En av anledningarna till att vi som företag stängde våra dörrar och bara accepterade en viss typ av partners var att många ser SEO som en magisk formel för att mirakulöst hamna högst upp i Googles sökningar inom ett par veckor och tjäna miljoner över en natt. Orealistiska förväntningar gjorde att klienterna krävde orealistiska mål och resultat. Vi kom fram till att vi bara kan arbeta med folk som lyssnar på oss och som förstår vad en SEO-process innebär.  

Nuförtiden vet alla vad en SEO (sökmotoroptimering) är. Principen är inte svår att förstå. Det betyder att man ökar synligheten för en webbsida eller ett företag i sökmotorer. Vad många inte verkar förstå är hur många olika faktorer som påverkar synligheten och hur mycket arbete det är med att skapa en SEO-kompatibel webbsida. Till att börja med är det över 200 faktorer som påverkar en webbsidas rankning i sökmotorernas resultat.

Här är en kort lista över de viktigaste: 

Säkra kommunikationsprotokoll (SSL eller TLS) 

Mottaglighet 

Uppladdningshastighet av sidan 

Schemamarkeringar 

Innehållets relevans 

Innehållets längd 

Backlinks 

Bildoptimering 

Datakonsistens (relevant för lokal SEO och optimering för Google kartor) 

Listan bara fortsätter… 

SEO Företag | Search Engine Optimisation

Var och en av dessa faktorer kräver en väldigt specifik strategi och specialiserade SEO-experter om du vill ändra dem på ett betydelsefullt sätt. SEO-företag bygger upp arbetsgrupper som arbetar med dessa element på ett kostnadseffektivt och varaktigt sätt samt ger kontinuerliga råd till sina klienter och partners.

De flesta byråer fokuserar bara på att optimera webbsidorna för de stora sökmotorerna. Det verkar rimligt för dem eftersom det enda deras klienter bryr sig om är rankningen på Google. Men det visar bara hur trångsynta de är när det gäller marknadsföring.